رییس مركز ملی فضای مجازی مطرح كرد؛

اختصاص درصد قابل قبولی از ترافیک شبکه به پلت فرم های داخلی

اختصاص درصد قابل قبولی از ترافیک شبکه به پلت فرم های داخلی

به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: در حال حاضر درصد قابل قبولی از ترافیک شبکه کشور به پلت فرم های داخلی اختصاص یافته است.


به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سید محمد امین آقامیری دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی طی سخنانی در نخستین جشنواره بین المللی رسانه و فضای مجازی سلمان، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حمله تروریستی کرمان، ضمن اشاره به اقدامات رسانه ای دشمن در فضای مجازی از روز اجرای این حمله تروریستی، اظهار داشت: از روز چهارشنبه عملیات های متفاوتی برای اثرگذاری روی افکار عمومی و تخریب اذهان عمومی در رابطه با این حمله تروریستی، توسط دشمن شروع شده که چند مورد از آنها با استفاده از فضای مجازی صورت گرفته است. وی ادامه داد: دشمن کوشش کرد که با استفاده از فضای مجازی، حمله تروریستی در کرمان را به گردن نظام انداخته و نظام را متهم کند اما با شناخت خوبی که مردم از دشمن داشتند و همینطور حضور بموقع فعالان فضای مجازی در صحنه و تبیین درست ابعاد این جنایت، این عملیات رسانه ای خنثی شد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه فرم و محتوا در فعالیت مستمر و اثرگذار در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: فرم و محتوا در دوره ای که فضای مجازی اینقدر قدرتمند نبود، فعالیت رسانه ای حول محور چاپ روزنامه تعریف می شد و این، دست رسانه را در تدبیر یا تغییر فرم و محتوا باز می گذاشت اما در شرایط فعلی که شبکه های اجتماعی برخط هستند و عملا ثانیه ها در ایجاد ارتباط و انتقال پیام تعیین کننده هستند، فرم و محتوا بسیار پراهمیت و تعیین کننده است. دکتر آقامیری با اشاره به اینکه طراحی سکو برای تولید محتوا یک چالش مهم در فعالیت اثرگذار اجتماعی است، اظهار داشت: باید نوع تولید محتوا را نسبت به فعالان فضای مجازی دسته بندی کرد چون که بستر و ذوق فعالیت تولیدکننده های محتوا و کاربران متفاوت می باشد و این دسته بندی می تواند به ما در جهت تولید بهتر کمک نماید. وی افزود: بطور قطع یکی از مهم ترین عامل هایی که می تواند غنای تولید محتوا را افزایش دهد، توجه به "اقتصاد محتوا" است؛ این، یکی از موضوعات کاملا جدی در کشور ماست و نمی توانیم بدون توجه به اقتصاد محتوا، توقع افزایش غنای محتوا داشته باشیم. دبیر شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: شرکتی مثل نتفلیکس که در حوزه فیلم و سریال فعالیت دارد، درآمدش قابل مقایسه با درآمد نفتی برخی کشورها است؛ ما نسبت به محتوای ساخته شده توسط این شرکت یا محتوایی که با حمایت این شرکت تولید می شود، انتقاد داریم اما این میزان درآمد، یعنی میتوان محتوایی تولید کرد که درآمدزایی بالایی برای کشور داشته باشد. آقامیری در رابطه با میزان ترافیک تخصیص یافته برای سکوهای داخلی عنوان کرد: هم اکنون درصد قابل قبولی از ترافیک شبکه کشور به پلت فرم های داخلی اختصاص یافته است، حال این که پیش از این، حجم قابل توجهی از ترافیک شبکه کشور به سکوهای خارجی اختصاص می یافت؛ مثلاً به صورت میانگین سکوی روبیکا حدود ۲۷ میلیون نفر روزانه واردش شده و از آن استفاده می نمایند یا این که روزانه حدود ۱۸ میلیون نفر وارد سکوی ایتا شده و از آن استفاده می نمایند. وی ادامه داد: در اهمیت توجه به فضای مجازی همین بس که اگر فضای مجازی نبود، چه بسا همین جنایت های صهیونیست ها در غزه هم به گوش مردم جهان نمی رسید و امروز روایت دیگری از ماجرای جنگ به گوش مردم دنیا و حتی جهان اسلام می رساندند و اگر صدا به گوش جهانیان رسیده، بخش قابل توجهی از آن حاصل همین استفاده از فضای مجازی است. رئیس مرکز ملی فضای مجازی همینطور اظهار داشت: پس از آتش بس اول در غزه، ما متوجه شدیم که فضای شبکه های اجتماعی تغییر کرده و محتواها به شکل عجیبی در جهت اهداف صهیونیست ها درحال توزیع هستند، بعد از بررسی هایی یقین پیدا کردیم که بطور قطع در بازه آتش بس، یک هماهنگی میان صهیونیست ها و مدیران پلت فرم های مشهور جهان صورت گرفته تا جلوی توزیع محتواهای ضدصهیونیستی گرفته شود.


منبع:

1402/10/18
11:38:29
5.0 / 5
384
تگهای خبر: تولید , شركت , فرم , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پی اچ پی جی کوئری پی اچ پی PHP