هشدار انگلیس به گوگل درباره ی سوءاستفاده از برتری در فناوری تبلیغات
پی اچ پی و جی کوئری: آژانس ضد انحصارطلبی انگلیس، بعد از تحقیقات اولیه، به گوگل درباره ی سو استفاده از موقعیت برتر خود در فناوری تبلیغات، هشدار داد.
به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، رگولاتور انگلیس با این هشدار، به اتحادیه اروپا و آمریکا پیوست که نگرانی های مشابهی را در مورد این غول فناوری ابراز کرده اند.
سازمان رقابت و بازار انگلیس، روز جمعه، در بیانیه اعتراضی خود اعلام نمود گوگل از تسلط خود در تبلیغات فناوری برای اولویت بندی خدمات خود و جلوگیری از رقابت رقبا در یک زمین بازی استفاده می نماید. این رگولاتور اشاره کرد هر گونه بازخوردی از گوگل را پیش از اتخاذ تصمیم نهایی در نظر می گیرد و این تصمیم توسط هیئت جداگانه ای از تیمی که تحقیقات اولیه را انجام داده است، اتخاذ خواهد شد.
جولیت انسر، مدیر اجرائی موقت سازمان رقابت و بازار، اظهار داشت: متوجه شدیم که گوگل، از قدرت بازار خود برای جلوگیری از رقابت در مورد تبلیغاتی که مردم در وب سایت ها می بینند، استفاده می نماید.
در مقابل، دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی در گوگل، اظهار داشت: هسته اصلی این پرونده، بر تفسیرهای ناقص از بخش فناوری تبلیغات استوار است. ما با دیدگاه سازمان رقابت و بازار، مخالفیم و بر این اساس پاسخ خواهیم داد.
رگولاتورهای اتحادیه اروپا هم از نفوذ برتر گوگل در تبلیغات فناوری انتقاد کرده اند و سال گذشته، اتهامات ضد انحصارطلبی را مقابل این شرکت، به سبب اولویت دادن به برنامه مبادله تبلیغاتی خود در مقابل رقبا و تقویت نقش مرکزی گوگل در زنجیره تامین فناوری تبلیغات، مطرح نمودند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ اعلام نمود حکم احتمالی برای اجرای راهکارهای اصلاحی برای گوگل، ممکنست برای تصحیح رفتار سودجویانه این شرکت کافی نباشد، و احتمالاً راه را برای صدور حکمی مقابل گوگل باز کرد تا کسب وکار فناوری تبلیغات این شرکت را از کسب وکار اصلی آن تجزیه کند.
منبع: php-jquery.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب