دستیار هوشمند برای عرضه خدمات دولت به مردم
به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اطلاعی از کیفیت سامانه ای که مردم در پنجره ملی خدمات هوشمند وارد می شوند، نداریم امیدواریم دستیار هوشمند برای خدمات دولت به مردم معرفی نماییم.
به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از مهر، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهمنامه وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی کشور که امروز بامداد برگزار شد، اظهار داشت: این تفاهمنامه گام بلندی در استفاده از بخش خصوصی دارد و امیدواریم با زحماتی که عزیزان در سالهای گذشته و در مورد دولت الکترونیک و دولت هوشمند داشتند به اهداف برسیم و با پیگیری این تفاهمنامه و دولت هوشمند بتوانیم بهبود را در زندگی مردم شاهد باشیم. وی ادامه داد: طبق تأکید ریاست جمهوری بر حکمرانی داده محور اگر داده مناسب را برای نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشیم می توانیم انتظار داشته باشیم نظام تصمیم سازی به نتیجه برسد و بشدت به دسترسی به نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری کمک می نماید. هاشمی با اشاره به اینکه نگاه ما به استفاده از بخش خصوصی است، افزود: از ظرفیت یکی از اپراتورهای خوب استفاده می نماییم چون تجربه موفقی در توسعه سکوها و عرضه خدمات به مردم و کسب و کارها و رضایت مردم و تجربه استفاده از ظرفیتهای بین المللی دارند بنابراین به این نتیجه رسیدیم که با یکی از اپراتورهای موفق این مورد را پیش ببریم. وی خاطرنشان کرد: همچون موضوعات مهم مشارکت مردم در ارزیابی خدمات اجرایی می باشد که خدمتی تحت عنوان پنجره ملی خدمات هوشمند داریم که در این پنجره واحد عملا امور مردم برای عرضه خدمات تسهیل می شود اما این که در کنار مردم باشیم و رضایت مردم را در حوزه های مختلف بدانیم هنوز مغفول مانده ایم به این معنا که مردم در پنجره واحد بدون احراز هویت مجدد وارد سامانه ای می شوند، این که با چه کیفیتی وارد می شوند را اطلاع نداریم این مورد خیلی مهم می باشد ضروری است در راه علم و آگاهی از کیفیتی که مردم می گیرند، گام برداریم. هاشمی اضافه کرد: به صورت کلی امیدواریم اپراتور ایرانسل تدبیری کند تا دستیار هوشمند برای خدمات دولت را در این سامانه به مردم معرفی نماییم و دستیار هوشمند خدمات دولت به مردم می تواند سردرگمی ها را پایان ببخشد و به مردم می تواند کمک نماید. وزیر ارتباطات افزود: سامانه های جزیره ای در دستگاههای مختلف توسعه یافته بنابراین مردم در بخشی از خدمات گرفتار سردرگمی شدند که با یک نگاه یکپارچه و همگرا امیدواریم خدمات در شأن و باکیفیت به مردم عرضه دهیم. هاشمی در ادامه ضمن اشاره به سامانه ۱۲۸ که سازمان امور استخدامی کشور اشاره ای به آن داشت، اظهار داشت: ما فوریت های پلیس، حوزه سلامت را داریم و خدمات و نظام اداری هم لزوم انکار ناپذیر است و این یک مؤلفه از مجموعه مؤلفه دیگر است که در کنار هم خلق ارزش می کند. ابزار پیگیری برای درخواست های مردم باید داشته باشیم. وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تکلیفی در مورد تحول دیجیتال داریم دستگاههای مختلف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تحول دیجیتال خویش را باید تدوین کنند و به تصویب برسانند و این مورد مهم و ضروریست و در وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی آماده هستیم این خدمت را تسهیل نماییم تا دولت هوشمند با سرعت مناسب پیش رود و به اهداف خود برسد. او در آخر اظهار داشت: هم اکنون معطل امضای این تفاهمنامه نمانده ایم، اقدامات اجرایی شروع شده و نتیجه این اقدامات به مردم گزارش می شود.
منبع: php-jquery.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب