رفع نیاز وارداتی صداو سیما در زمینه سامانه رمزگشای صدای دیجیتال از طرف دانش بنیان ها
پژوهشگران یكی از شركت های دانش بنیان علاوه بر تامین سامانه مالتی پلكس باندپهن و رمزگشای صدای دیجیتال برای سازمان صدا و سیما موفق به عرضه سامانه پرداخت تلفنی نیز شده اند و كشور را از واردات این محصولات بی نیاز كرده اند.
به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، محمدرضا بستان دوست، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه با طراحی و ساخت «سامانه مالتی پلکس باند پهن برای انتقال کانال های تلفنی، داده و برنامه» نیاز سازمان صدا وسیما را به واردات این تجهیزات از شرکت زیمنس و NEC مرتفع کردیم، اضافه کرد: سامانه پرداخت تلفنی (IVR payment) و سامانه مرکز تماس از دیگر محصولات این شرکت است، ضمن آنکه در طول بیش از دو دهه، امکانات پیشرفته مورد نظر اداره کل ارتباطات زمینی صدا و سیما همچون انتقال صدای دیجیتال و انتقال کلاک بمنظور همزمان سازی فرستنده های رادیویی را هم به محصولات خود اضافه کردیم.
وی با اشاره به طراحی و تولید سامانه دیکودر(رمزگشا) صدای دیجیتال در این شرکت اظهار داشت: طراحی این محصول را از حدود دو سال پیش و بنا به اعلام نیاز سازمان صدا و سیما باتوجه به روند سریع دیجیتال شدن فرستنده های سازمان آغاز کردیم و الان در مرحله تولید نمونه نهایی هستیم که باتوجه به قیمت مشابه خارجی این سیستم، تولید داخل آن به صرفه جویی ارزی ۶۰ درصدی می انجامد.
بستان دوست، سامانه مرکز تماس را از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان نام برد و تصریح کرد: مرکز تماس یک مرکز ارتباطی چندرسانه ای مبتنی بر فناوری VoIP است. این مرکز قادر می باشد ارتباط دو طرفه اپراتور و مشتری سازمان را با بهره گیری از تمامی رسانه های در دسترس مانند تلفن، موبایل، پیامک، ایمیل و فکس برقرار کند. این سامانه الان در مراکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ در ۱۵ استان کشور و همین طور بعنوان مرکز تماس در خیلی از سازمان های دولتی و غیردولتی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
بگفته مجری طرح اولین سامانه مرکز تماس این شرکت در سال ۷۴ و برمبنای فناوری TDM مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این فعال دانش بنیان درباره سیستم پرداخت تلفنی که محصول دیگر این شرکت است، اظهار داشت: با توسعه بیش از پیش شبکه ارتباطات تلفنی و بالا رفتن ضریب نفوذ خدمات مخابراتی در کشور، ارائه خدمات پرداخت تلفنی از اهمیت ویژه ای برخوردارست. بنا بر این ما از همان ابتدای اعلام نیاز شرکت مخابرات و سایر سازمان ها که به حدود ۱۰ سال پیش برمی گردد، مبادرت به طراحی و توسعه این سامانه کردیم.
وی افزود: این محصول با استقبال بسیارخوبی از جانب شرکت ها و سازمان های خدماتی مانند شرکت مخابرات، آب و فاضلاب، کمیته امداد و غیره مواجه گردید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب