آخرین فرصت ثبت نام اینترنت مجانی
به گزارش پی اچ پی و جی کوئری، برپایه اعلام مسؤلان، هفته آینده آخرین فرصت ثبت اینترنت مجانی دولت به مردم اعلام شده است و کاربران فرصت دارند تا ۱۴ فروردین سال آینده از این هدیه استفاده نمایند.
به گزارش پی اچ پی و جی کوئری به نقل از ایسنا، هفته دوم دیماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر نحوه ارائه اینترنت رایگان دولت به همه مردم آغاز شد. در جهت افزایش تعرفه بسته های اینترنتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال پیامکی خبر از عرضه بسته اینترنتی مجانی به همه مردم داد.
ثبت نام بسته اینترنتی گفته شده شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین الملل) است که از روز یکشنبه از راه رفتن به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شروع شد و هفته آینده حداکثر زمان برای ثبت نام اینترنت رایگاه دولتی اعلام شده و مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ از این هدیه استفاده نمایند.
همچنین در هفته ای که گذشت یک گروه هکری با عرضه شواهدی بعنوان نمونه، ادعا کرد که کل داده های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیشتر از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است. بعد از این مورد اسنپ فود نسبت به اتفاق رخ داده واکنش نشان داد و البته اعلام نمود که مسئولیت این اتفاق را می پذیرد.
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به سوالات مردم پاسخ داد. وی در رابطه با دلیل تغییر تعرفه ها این گونه توضیح داد که تعرفه ها از سال ۱۳۹۶ تا به هم اکنون تغییر نکرده و افزایشی نداشتیم.
وی اعتقاد دارد بخش خصوصی اگر بخواهد کیفیت شبکه را افزایش دهد و نیاز مردم را بر آورده کند به منابع نیاز دارد و اگر به نرخ تورم دقت کنیم این افزایش باید انجام می شد و در نهایت برای نخستین بار در وزارت ارتباطات این مورد را به تعهد و آنرا به الحاقیه پروانه تبدیل کردند تا درصورتی که تعهدات را انجام ندهند، بتوانند برخورد و جریمه کنند.
فیبر نوری یکی از روش های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل های فیبر نوری بهره می برد. بسته به اینکه به جای x چه حرفی قرار بگیرد، به روش های مختلف عرضه آن به کاربر اشاره می کند. در مدل (Fiber To The Home) FTTH، کابل کشی فیبر نوری تا منزل یا واحد کاربر ادامه پیدا می کند و به عبارت دیگر فیبر نوری در تمام مسیر از مخابرات تا داخل منزل جایگزین کابل مسی می شود.
در این راستا به تازگی جلسه بررسی مشکلات تولید کنندگان مخابراتی و ارتباطی برای حضور فعال تر و گسترده تر در پروژه های ملی به ویژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها برگزارشد. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در تشریح علل برگزاری این جلسه با تکیه بر این که همچون اصول ما در ارتباط با برنامه های توسعه ای وزارت ارتباطات، استفاده حداکثری از صنایع و تولیدات داخلی است، اظهار داشت که هم اکنون مهم ترین و بزرگترین پروژه ای که در وزارت ارتباطات دنبال می شود، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که در این پروژه بزرگ، اپراتورها نیاز گسترده ای به تجهیزات پسیو و اکتیو دارند.
به گفته انصاری، بررسی ها نشان داده است که در راه حرکت سریع تر چرخ صنعت مخابراتی و ارتباطی موانعی وجود دارد که حل آن نیازمند همراهی همه دستگاه ها بخصوص در وزارت صمت، بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه و گمرک برای ترخیص بموقع کالاهای وارداتی است.
از سوی دیگر به سبب اهمیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به تازگی با تصویب مجلس وزارت خانه ها موظف به عرضه خدمات الکترونیکی شدند. در واقع وزارت خانه ها و موسسات دولتی موظف شدند حداقل سالانه ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی خویش را برای کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از راه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به صورت هوشمند و بدون رجوع حضوری و دخالت عامل انسانی یا دریافت مدارک و مستندات به صورت دستی ارائه نمایند.
در همین رابطه در هفته ای که گذشت هفتمین جلسه کمیته نظارتی آئین نامه اجرایی بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سالجاری در رابطه با الکترونیکی و هوشمند سازی خدمات دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از مدیران مربوطه برگزار شد.
در این جلسه که جهت بررسی وضعیت اتصال وزارت علوم و دستگاههای تابعه آن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تشکیل شده بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به اتمام زمان قانونی اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار داشت: بر مبنای قانون تا پایان دی ماه، ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها هم باید به صورت هوشمند به مردم عرضه شود.
وی ضمن اشاره به این که تابحال ۳۳ میلیون نفر در این پنجره ثبت نام و احراز هویت شده اند، اظهار نمود که روزانه هم بین سه تا چهار میلیون نفر به این پنجره رجوع و از حدود ۷۰ درصد خدمات عرضه شده دولتی استفاده می نمایند.
به اعتقاد او، باید به روزی برسیم که دولت به یک آیکون در گوشیهای مردم تبدیل گردد و خدمات دولتی در یک اتاق شیشه ای قابل پیگیری باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب